We are happy to advise you!
+49 40 253346-10     Contact

Citrix Virtual Apps and Desktops 7 Help Desk Support (CWS-115)

 

Course Overview

Erfahren Sie, wie Sie Endbenutzer beim Zugriff auf virtuelle Apps und Desktops als Teil einer Citrix-Lösung unterstützen. In diesem Kurs lernen Sie, wie Sie mit Citrix Director mit Benutzersitzungen interagieren und Informationen zur Lösung von Problemen oder zur Eskalation an das Verwaltungsteam erfassen. Erwerben Sie grundlegende Kenntnisse über die Citrix Virtual Apps- und Desktops-Technologie und ein Verständnis für die Interaktion der Komponenten. Sie lernen die einzelnen Komponenten kennen, wobei Sie sich auf eventuell auftretende Benutzerprobleme konzentrieren und einen methodischen Ansatz anwenden, um sie mithilfe realer Szenarien zu lösen. Am Ende des Kurses können Sie Endbenutzerprobleme entsprechend lösen oder eskalieren.

Who should attend

Entwickelt für diejenigen, die eine Citrix Virtual Apps- und Desktops-Lösung als Helpdesk oder Service Desk unterstützen. Ein idealer Kandidat für diesen Kurs interagiert mit Endbenutzern, um Probleme zu erkennen und zu beheben.

Prerequisites

Dieser Kurs erfordert wenig bis gar keine Vorkenntnisse mit Citrix Virtual Apps und Desktops.

Course Objectives

  • Unterstützung von Endbenutzern, die über die Citrix Workspace App eine Verbindung zu virtuellen Citrix Apps und Desktops herstellen
  • Verwendung von Citrix Director zum Sammeln von Informationen und zur Interaktion mit Benutzersitzungen
  • Eine Methode zur Lösung benutzerbezogener Probleme, um die Zeit bis zur Lösung zu minimieren
  • Verständnis der Citrix Virtual Apps- und Desktops-Lösung und der Rolle der Komponenten

Course Content

Fundamental Architecture for the Help Desk Role
  • Citrix Site Infrastructure and Deployment Models
  • The Help Desk Role in the Fundamental Architecture
  • Problem Resolution Methodology
Citrix Director and its role in Help Desk Support
  • Citrix Director Role and Purpose
  • Access to Director for Help Desk Administrators
  • Common Director Monitoring Tasks
  • Common Help Desk Administrator Troubleshooting Tasks
Providing and Troubleshooting End User Access
  • End User Access Overview
  • Components between end users and published resources on VDAs
  • User Experience
  • Support End User Access
Citrix Workspace App
  • Workspace App Types
  • Deploying Citrix Workspace app
  • Pass though Authentication
  • Supporting Citrix Workspace App
User Sessions
  • FlexCast Architecture
  • User Sessions
  • App and Desktop Launch Process
  • User Profiles
  • HDX Technologies
Printing
  • Introduction to Printing
  • Printing Components Overview
  • Supporting Printing
Online Training

Duration 2 days

Price (excl. tax)
  • Country: DE
    1,450.- €

Courseware language: English

Classroom Training

Duration 2 days

Price (excl. tax)
  • Germany:
    Country: DE
    1,450.- €
  • Switzerland:
    Country: CH
    CHF 1,600.-
incl. catering
Catering includes:

  • Coffee, Tea, Juice, Water, Soft drinks
  • Pastry and Sweets
  • Fresh fruits
  • Lunch in a nearby restaurant

* Catering information only valid for courses delivered by Fast Lane.



Courseware language: English

Schedule

Guaranteed date:   The course is guaranteed to run regardless of the number of participants. This excludes unforeseeable events (e.g. accident, illness of the trainer) which make it impossible to carry out the course.
Instructor-led Online Training:   Course conducted online in a virtual classroom.
FLEX Classroom Training (hybrid course):   Course participation either on-site in the classroom or online from the workplace or from home.
English
Time zone Central European Summer Time (CEST)
Online Training This is an English language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Guaranteed date:   The course is guaranteed to run regardless of the number of participants. This excludes unforeseeable events (e.g. accident, illness of the trainer) which make it impossible to carry out the course.
FLEX Classroom Training (hybrid course):   Course participation either on-site in the classroom or online from the workplace or from home.
Germany

Currently no local training dates available.  For enquiries please write to info@flane.de.

International guaranteed dates
Paris Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Switzerland
Zurich This is an German language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Zurich This is an German language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Zurich This is an German language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Zurich This is an German language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)
Zurich This is an German language FLEX course.
Time zone: Central European Summer Time (CEST)