Wir beraten Sie gerne!
+49 40 253346-10     Kontakt
> > > WS1UEMTS19

VMware Workspace ONE: Unified Endpoint Management Troubleshooting (WS1UEMTS19) [V19.x]

 

Kursüberblick

In this two-day course, you learn to investigate, analyze, and determine issues that might occur with all the different components of the VMware Workspace ONE® UEM (Unified Endpoint Management) platform. Troubleshooting is the backbone of service maintenance and management. Understanding how to effectively troubleshoot product issues enables administrators to understand how product services communicate and function—in turn optimizing service and software health management.

Product Alignment

  • VMware Workspace ONE®
  • Workspace ONE UEM®
  • VMware Identity Manager™
  • VMware Workspace ONE® Boxer
  • VMware Workspace ONE® Content
Dieser Advanced-Kurs wird direkt von VMware durchgeführt.

Zielgruppe

Workspace ONE administrators, account managers, solutions architects, solutions engineers, sales engineers, technical support engineers, and consultants

Voraussetzungen

This course requires completion of the following course:

Kursziele

By the end of the course, you should be able to meet the following objectives:

  • Summarize the general logic of Workspace ONE UEM issue troubleshooting
  • Describe when and why to use logs for troubleshooting
  • Outline the best practices for Workspace ONE UEM console issue troubleshooting
  • Outline the steps of collecting Workspace ONE UEM Device Services logs
  • Summarize the process flow of VMware AirWatch® Cloud Connector™
  • Summarize the best practices of Workspace ONE UEM Enterprise Integration issue troubleshooting
  • Understand the various methods for logging and troubleshooting supported device endpoints
  • Summarize the general troubleshooting logic of resolving Email Management issues
  • Troubleshoot VMware AirWatch® Secure Email Gateway™ or PowerShell related issues
  • Summarize the best practices of Application Management issue troubleshooting
  • Summarize the best practices of Content Management issue troubleshooting

Kursinhalt

  • Course Introduction
  • Fundamentals of Workspace ONE UEM Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Console Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Enterprise Integration Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Endpoint Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Email Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Application Troubleshooting
  • Workspace ONE UEM Content Troubleshooting
Classroom Training

Dauer 2 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Deutschland: 1.380,- €
  • Schweiz: 1.380,- €
Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: englisch

Online Training

Dauer 2 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Deutschland: 1.380,- €
  • Schweiz: 1.380,- €
Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: englisch

 
Zum Buchen bitte auf den Ortsnamen klicken Kurstermine
Dies ist ein Instructor-led Online Training, das über WebEx in einer VoIP Umgebung durchgeführt wird. Sollten Sie Fragen zu einem unserer Online-Kurse haben, können Sie uns jederzeit unter +49 (0)40 25334610 oder per E-Mail an info@flane.de kontaktieren.
Deutschland
19.12. - 20.12.2019 Schwalbach
12.03. - 13.03.2020 Hamburg
08.10. - 09.10.2020 München
Schweiz
23.01. - 24.01.2020 Zürich
Österreich
23.04. - 24.04.2020 Wien
Europa
Dänemark
12.12. - 13.12.2019 Kopenhagen Kurssprache: englisch
Frankreich
12.12. - 13.12.2019 Paris
20.02. - 21.02.2020 Paris
18.06. - 19.06.2020 Paris
Grossbritannien
23.01. - 24.01.2020 Online Training Zeitzone: Europe/London Kurssprache: englisch
Italien
30.01. - 31.01.2020 Mailand Kurssprache: englisch
Niederlande
26.03. - 27.03.2020 Nieuwegein Kurssprache: englisch
Norwegen
12.03. - 13.03.2020 Oslo Kurssprache: englisch
Polen
12.12. - 13.12.2019 Warschau Kurssprache: englisch
Mittlerer Osten
Vereinigte Arabische Emirate
11.12. - 12.12.2019 Dubai Kurssprache: englisch
24.06. - 25.06.2020 Dubai Kurssprache: englisch
 
...