> > > D8L36G

Domino 8.5 Help Desk Troubleshooting (D8L36G)

Kursbeschreibung Kurstermine Detaillierter Kursinhalt
 

Zielgruppe

This intermediate course is for Lotus Domino and Lotus Notes Help Desk Level 2 Support Representative responsible for password security, Notes ID recovery, and troubleshooting minor issues, such as accessing a users mail file, and managing Lotus Notes databases, replication, and web access.

Voraussetzungen

You should have:

  • Three months experience as a Help Desk Level 1 Support Representative
  • Basic help desk skills

You should attend or have equivalent skills for Help Desk Basic Troubleshooting for IBM Lotus Domino 8 (D8350).

Kursziele

This course uses scenarios to instruct Level 2 IBM® Lotus® Notes® and Lotus Domino® Help Desk Support Representatives on how to troubleshoot Lotus Notes and Lotus Domino issues. You will be exposed to the actual types of calls and cases that you will be diagnosing and resolving on a daily basis. During the scenarios, perform common Lotus Domino Administrator tasks; manage user workstations; and troubleshoot server, database security, and user database issues. You also troubleshoot mail routing and delivery, Lotus Notes mail, and replication issues. For an effective helpdesk tool which can help provide tips and just in time training to your users also look at MultiMedia Library for Lotus Software.

Kursinhalt

This course uses scenarios to instruct Level 2 IBM® Lotus® Notes® and Lotus Domino® Help Desk Support Representatives on how to troubleshoot Lotus Notes and Lotus Domino issues. You will be exposed to the actual types of calls and cases that you will be diagnosing and resolving on a daily basis. During the scenarios, perform common Lotus Domino Administrator tasks; manage user workstations; and troubleshoot server, database security, and user database issues. You also troubleshoot mail routing and delivery, Lotus Notes mail, and replication issues. For an effective helpdesk tool which can help provide tips and just in time training to your users also look at MultiMedia Library for Lotus Software.

Classroom Training
Modality: C

Dauer 2 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Deutschland: 1.490,- €
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Kaffee, Tee, Saft, Wasser, Cola
  • Gebäck und Süßigkeiten
  • Frisches Obst
  • Mittagessen in einem der naheliegenden Restaurants

Gilt nur bei Durchführung durch Fast Lane. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.


Digitale Kursunterlagen Termine und Buchen
 
Zum Buchen bitte auf den Ortsnamen klicken Kurstermine
Dies ist ein Instructor-led Online Training, das über WebEx in einer VoIP Umgebung durchgeführt wird. Sollten Sie Fragen zu einem unserer Online-Kurse haben, können Sie uns jederzeit unter +49 (0)40 25334610 oder per E-Mail an info@flane.de kontaktieren.
Deutschland

Zur Zeit sind keine Termine verfügbar.  Fragen Sie an via info@flane.de.

Lateinamerika
Argentinien
07.05. - 08.05.2018 Online Training Zeitzone: America/Buenos_Aires Kurssprache: spanisch
Brasilien
25.06. - 26.06.2018 Online Training Zeitzone: America/Sao_Paulo Kurssprache: portugiesisch
10.12. - 11.12.2018 Online Training Zeitzone: America/Sao_Paulo Kurssprache: portugiesisch
Chile
03.07. - 04.07.2018 Online Training Zeitzone: America/Santiago Kurssprache: spanisch
Kolumbien
02.04. - 03.04.2018 Online Training Zeitzone: America/Bogota Kurssprache: spanisch
Mexiko
25.06. - 26.06.2018 Online Training Zeitzone: America/Mexico_City Kurssprache: spanisch
10.12. - 11.12.2018 Online Training Zeitzone: America/Mexico_City Kurssprache: spanisch
Peru
02.04. - 03.04.2018 Online Training Zeitzone: America/Lima Kurssprache: spanisch
01.10. - 02.10.2018 Online Training Zeitzone: America/Lima Kurssprache: spanisch