Wir beraten Sie gerne!
+49 40 253346-10     Kontakt

Online-Trainings im virtuellen Klassenraum,
E-Learning-Angebote und mehr

Jetzt informieren

Unified Contact Center Express and Unified IP IVR Deployment (UCCXD)

 

Zielgruppe

  • Channel Partner/Reseller
  • Customer
  • Employee

Voraussetzungen

It is recommended, but not required, that students have basic knowledge of:

  • Internetworking Fundamentals
  • Basic IP Telephony Concepts
  • Cisco Unified Communications Manager
  • Cisco IP Phones
  • Cisco IP Communicator
  • Contact Center Operations

Kursziele

This course is designed for systems engineers who will be responsible for deploying the Cisco Unified Contact Center Express (Unified CCX) and Cisco Unified IP Interactive Voice Response (Unified IP IVR) products. Upon completion of the course, you will be able to:

  • Provide a comprehensive overview of the Cisco Unified Contact Center Express product suite•
  • Provide a complete description of the Cisco Unified CCX installation process, the configuration required with an overview of most common configuration web pages, and describe the call flow processes needed to establish a call on Cisco Unified CCX
  • Describe the Cisco Unified CCX script editor, how it is installed and how to implement common IVR scripting techniques
  • Provide a comprehensive view of Cisco Unified CCX ACD operations to include basic contact center build-up, scripting, agent and supervisor desktop configurations, advanced scripting topics, and reporting
  • Describe how to install, configure and use features found in Cisco Unified CCX Premium such as, Outbound Dialer, Agent Email, Agent Web Chat, and Automatic Speech Recognition (ASR) and Text-to-Speech (TTS)
  • Understand how to maintain and monitor a Cisco Unified CCX system

Kursinhalt

  • Module 1: Cisco Unified CCX Product Overview
  • Module 2: Cisco Unified CCX Installation and Configuration
  • Module 3: Cisco Unified CCX Scripting
  • Module 4: Cisco Unified CCX ACD Operations
  • Module 5: Cisco Unified CCX Premium Functions
  • Module 6: Cisco Unified CCX Maintenance
Online Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • 3.190,- €
  • Cisco Learning Credits: 35 CLC
Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Classroom Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Deutschland: 3.190,- €
  • Schweiz: CHF 4.500,-
  • Cisco Learning Credits: 35 CLC
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Kaffee, Tee, Saft, Wasser, Cola
  • Gebäck und Süßigkeiten
  • Frisches Obst
  • Mittagessen in einem der naheliegenden Restaurants

Gilt nur bei Durchführung durch Fast Lane. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.


Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Kurstermine

Instructor-led Online Training:   Kursdurchführung online im virtuellen Klassenraum.
FLEX Classroom Training (Hybrid-Kurs):   Kursteilnahme wahlweise vor Ort im Klassenraum oder online vom Arbeitsplatz oder von zu Hause aus.
Englisch
1 Stunde Differenz
Online Training Zeitzone: Greenwich Mean Time (GMT)
Online Training Zeitzone: British Summer Time (BST)
Online Training Dies ist ein FLEX-Kurs in Englisch.
Zeitzone: British Summer Time (BST)
Online Training Dies ist ein FLEX-Kurs in Englisch.
Zeitzone: British Summer Time (BST)
2 Stunden Differenz
Online Training Dies ist ein FLEX-Kurs in Englisch.
Zeitzone: Gulf Standard Time (GST)
3 Stunden Differenz
Online Training Dies ist ein FLEX-Kurs in Englisch.
Zeitzone: Gulf Standard Time (GST)
FLEX Classroom Training (Hybrid-Kurs):   Kursteilnahme wahlweise vor Ort im Klassenraum oder online vom Arbeitsplatz oder von zu Hause aus.
Deutschland
Hamburg
München
Frankfurt