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Troubleshooting Cisco IP Telephony & Video (CTCOLLAB)

 

Zielgruppe

The primary target audiences for the course are:

  • Network administrators and network engineers
  • CCNP Collaboration candidates

Secondary audiences are:

  • Systems engineers

Voraussetzungen

  • Working knowledge of converged voice, video, and data networks
  • Working knowledge of the MGCP, SIP, and H.323 protocols and their implementation on Cisco IOS gateways
  • Ability to configure and operate Cisco routers and switches
  • Ability to configure and operate Cisco Unified Communications Manager in a single-site and multisite environments

Kursziele

  • Describe a systematic methodology to troubleshoot issues in Cisco collaboration deployments
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco Unified Communications Manager
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco VCS
  • Troubleshoot call setup issues
  • Troubleshoot ILS and GDPR issues
  • Troubleshoot Cisco Unified Communications Manger mobility features
  • Troubleshoot issues that relate to Cisco TelePresence Management Suite
  • Troubleshoot media resource and voice quality issues

Weiterführende Kurse

Kursinhalt

CTCOLLAB v1.0 is a comprehensive course that enables the learner to troubleshoot Cisco Unified Communications Manager, Cisco VCS-C, and Cisco Expressway series in a multisite voice and video network. This course also teaches troubleshooting methodology, triage, resources, tools and fixes at Cisco Collaboration Solutions – system or solution level. This course also covers troubleshooting Cisco Unified Communications Manager & UCM mobility features, VCS control and Expressway, and issues with call setup, ILS, voice quality and media resources.

CTCOLLAB labs provide the learner a deep practical understanding of how to troubleshoot a multitude of issues with: Gateway and endpoint registration, LDAP integration, On-net single and multisite calling, off-net calling, ILS and GPDR, general mobility issues, device, extension and Cisco Unified Mobility, and Cisco TMS, transcoder, and issues with audio and video conferencing.

Online Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • 3.190,- €
  • Cisco Learning Credits: 35 CLC
Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Classroom Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Deutschland: 3.190,- €
  • Schweiz: CHF 4.400,-
  • Cisco Learning Credits: 35 CLC
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Kaffee, Tee, Saft, Wasser, Cola
  • Gebäck und Süßigkeiten
  • Frisches Obst
  • Mittagessen in einem der naheliegenden Restaurants

Gilt nur bei Durchführung durch Fast Lane. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.


Digitale Kursunterlagen

Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Kurstermine

Dies ist ein Instructor-led Online Training, das über WebEx in einer VoIP Umgebung durchgeführt wird. Sollten Sie Fragen zu einem unserer Online-Kurse haben, können Sie uns jederzeit unter +49 (0)40 25334610 oder per E-Mail an info@flane.de kontaktieren.
Englisch
6 Stunden Differenz
26.10. ― 30.10.2020 Online Training Zeitzone: CDT Kurssprache: Englisch
7 Stunden Differenz
31.08. ― 04.09.2020 Online Training Zeitzone: CDT Kurssprache: Englisch
Deutschland

Zur Zeit sind keine Termine verfügbar.  Fragen Sie an via info@flane.de.

Schweiz
07.09. ― 11.09.2020 Zürich
16.11. ― 20.11.2020 Zürich